CONCEPTONTWIKKELING | DESIGN | CAMPAGNE | EVENT |
Voor het project Witte Waas ben ik aan de slag gegaan met de conceptontwikkeling, planning, begroting en het ontwerp. Samen met bureau Coen(jongerencommunicatie) is er een concept ontwikkeld van ‘the Bubble Booth’. We willen jongeren op een leuke wijze bedachtzaam maken over een veilige rit naar huis. Hoe zorg je dat je op een festival opvalt? Hoe komen de jongeren naar je toe? Hoe maak je verkeersveiligheid ‘sexy’? Tijdens dit project heb ik veel met verschillende partijen en belangen moeten schakelen. Van styling in de fotostudio tot samenwerking met decorbouwers B-Original Design uit Utrecht tot contact met festivalorganistoren. De ontwikkeling(concept als design) van het 2d tot 3d ontwerp prikkelen mij iedere keer weer in een project.
Bubble Booth
Is er iets lekkerders dan dansen op een festival in het zonnetje? Heel weinig, denken wij. Sommigen kiezen ervoor de dag met drugs nóg iets euforischer en magischer maken. Trippen op een festival kan heel leuk zijn, maar achter het stuur zorgt dit voor een bad trip.
Veilig thuiskomen (of naar een after)
Omdat wij willen dat jij veilig op je volgende locatie aankomt (of je nu je bedje in duikt of op zoek gaat naar een after), staat TeamAlert ieder jaar met de Witte Waascampagne op zo’n 40 festivals. Daar wijzen wij feestgangers tussen de 18 en 24 jaar op het belang van een veilige rit naar huis.