Fotografie Bobtival 3juli16-127

CONCEPTONTWIKKELING | DESIGN | CAMPAGNE | EVENT |
Voor het project BOBTIVAL ben ik aan de slag gegaan met de conceptontwikkeling, planning, begroting en het ontwerp. Met decorbouwers B-Original Design uit Utrecht is er een bolderkar uitgewerkt en ontwikkeld. Naast een duidelijk concept, een catchy maar ook praktisch ontwerp!  “Hey Bob, wil jij een blowjob?

BOBTIVAL
Als jij de Bob bent, weet je wat je te doen staat: nuchter blijven en je vrienden veilig thuis brengen! Dit is een belangrijke belofte want nog altijd wordt een kwart van alle verkeersdoden veroorzaakt door alcoholgebruik. 


Concept | campagne
De campagne richt zich op festivalbezoekers in de leeftijd van 18 tot 24 jaar die festivals bezoeken waar vooral alcohol wordt geconsumeerd, zoals evenementen met rock-, pop- en Nederlandstalige muziek op het programma.

Voorlichtingsmedewerkers van TeamAlert gaan verdeeld over twee teams het festivalterrein over om jongeren aan te spreken over de gevaren van alcohol in het verkeer. De mobiele Bobtivalkar, die speciaal voor dit project is ontworpen, trekt de aandacht van de jongeren door de geplaatste slogan: “Hey Bob, wil jij een blowjob?”. Het team vraagt aan de bezoekers of er een Bob is geregeld. Als de aangewezen Bob vervolgens de belofte doet om niet te drinken, krijgen hij en zijn Bob-buddies een Bob-zweetbandje. Door het dragen van de zweetbandjes laten de vrienden zien dat ze gezamenlijk hebben nagedacht over een veilige terugreis. Aan het einde van de avond komt de Bob terug naar de Bobtivalkar voor een blaastest. Wanneer hij nuchter is gebleven, ontvangt hij een leuke Bob-gadget als beloning.

Fotografie Bobtival 3juli16-6Fotografie Bobtival 3juli16-17
Bobtival
BOBTIVALBOBTIVAL